Fejlesztési területek – értelmi – érzelmi nevelés, sport, zene, felfedezések
A gyermekek ismerkednek jelenségekkel, fogalmakkal, s önálló játéktevékenységeik során megtapasztalják a döntéshelyzeteket s a tudás birtoklásának nagyszerű érzését.
Anyanyelvi foglalkozások
Az anyanyelvünk a személyiségünk legfontosabb megnyilvánulása. Nyelvi fejlesztő játékaink segítségével fejlődik a beszédészlelés, a beszédmegértés és a beszédprodukció, a gyermekek megtapasztalják, hogy a beszéden kívül a mimika, a testtartás, a gesztusok is rengeteg információt hordoznak magukban.
Foglalkozásainkon fókuszba kerülnek az értelmi, az esztétikai, az érzelmi és erkölcsi elemeken kívül a szociális kompetenciák is.
Környezet, Matematika
Körülvesz bennünket a matematika, a számok világa, a mennyiségek, a logikai összefüggések varázsa.
Rendszeres kirándulásaink során közlekedünk, sétálunk, múzeumokat, galériákat látogatunk, ismerkedünk tágabb környezetünkkel.
Növény- és állatgondozás keretében gondoskodunk az óvoda teknőseiről, télen madarakat etetünk, Húsvétkor nyulat, esetleg kis bárányt látunk vendégül az óvoda udvarán, állatbemutatókat szervezünk az óvoda kertjében (ragadózó madarak, kisállatok), ellátogatunk a vadasparkba, állatkertbe.
Nagyon nagy élmény a kisgyermekeknek az óvoda konyhakertjének a gondozása.
Angol nyelv
Angol foglalkozásainkat középső csoporttól tartjuk, heti rendszerességgel.
A foglalkozások célja ráhangolódni az angol nyelv dallamára, ritmusára, alapvető szófordulataira. Óvodáskorban a gyerekek még nem tanulják, hanem elsajátítják a nyelvet. Nem „tanítjuk” a gyerekeket, hanem játszunk velük: a nyelv eszköz az együtt énekléshez, a játékhoz, a meséhez; a nyelvnek funkciója van.
Lassanként azonban a funkció összekapcsolódik a formával és megtanulják nem csak értelmezni a hallottakat, hanem szavakkal, tőmondatokkal ki is fejezik magukat. Mindezt nagyon játékos és eszközgazdag környezetben.
Zenés foglalkozások
“A zenei nevelés célja a zenei képességek fejlesztésén túl a zenét értő és szerető, egészséges lelkű, kulturált, boldog emberré nevelés. Eszköze a zene, az énekszó” (Kodály Zoltán)
A gyermekek találkoznak a hangszerekkel, klasszikus zenével, élőzenével, illetve megtanulják összekapcsolni a zenét a többi esztétikai élménnyel.
A zene általi készségfejlesztés lehetőségei szinte határtalanok.
Fejlődik a gyermek ritmusérzéke, dinamikai érzéke, hangmagasság-dallam érzékelése, tonalitás érzéke, zenei memóriája és improvizációs készsége.
A magyar mondókák, gyermekjátékok világán keresztül kerülünk közelebb a zenéhez, miközben a szabad mozgás és irányított, egymásra figyelő mozgás folyamatosan váltogatják és kiegészítik egymást.
A gyermeki jókedv, a tehetség csakis megfelelő légkörben tud kibontakozni, sok-sok dicséret és bátorítás mellett.
Kézműves foglalkozások
A vizuális tevékenység során a gyermek a látható világot dolgozza fel, értelmezi és fogadja be. Mindeközben formálódik a szépre való nyitottsága és az ízlése is.
Az ábrázoló tevékenység célja a vizuális észlelés, emlékezés, képzelet, a vizuális gondolkodás pontosabbá, könnyebbé tétele, az intellektuális látás kialakulása!