Szülői kérdések és válaszok
Mi az intézmény erőssége?
A szülőkkel összehangolt, közös értékrend mentén történő óvodai nevelést elsőrendű célunknak tekintjük. Arra törekszünk, hogy az intézményi élet és az otthoni élet harmonikusan egészítse ki egymást.
Fontos, hogy nagyon jól ismerjük és értsük a gyermekeket, erősségeiket, fejlesztendő területeiket, hogy a nevelésünk, fejlesztésünk valóban személyre szóló legyen.
A gyermekek jellemét minden pillanatban formáljuk viselkedésünkkel, tekintetünkkel, gesztusainkkal, külsőnkkel, öltözékünkkel, egymással való kapcsolatunk minőségével, egyszóval hitelességünkkel.
A szülőkkel való szoros együttműködés minden családnak felbecsülhetetlen segítség, a gyermek életének a legfontosabb szakaszában, óvodáskorban a szülők szerepe mérvadó, s ebben az óvoda nagy támasz a családok részére.
Miben nyilvánul meg az Óvoda keresztény szellemisége?
A keresztény szellemiségre való hivatkozás alapja az óvoda munkatársainak a folyamatos képzése, a nevelők hiteles életvitele, azaz a megélt és a vallott értékei közötti összhangra való törekvés.
Az óvoda civil kezdeményezés, nem áll egyházi irányítás és felügyelet alatt. Az általunk képviselt értékrend a Római Katolikus Egyháznak az emberi élettel, annak méltóságával, a családdal, annak értékeivel, az erényekkel kapcsolatos tanításán alapszik.
A keresztény szellemiség hiteles biztosítására az Opus Dei-t kértük fel, amely a Katolikus Egyház személyi prelatúrája.
Az intézmény nyitott minden felekezethez tartozó, vagy egyikhez sem tartozó család felé, akik elfogadják az intézmény küldetését, azaz a gyermekek erények mentén történő nevelését, illetve a szülők és az intézmény együttműködésén alapuló nevelést.
Maximálisan tiszteletben kívánjuk tartani a gyermekek és szüleik lelkiismereti szabadságát. A gyermekek számára hitéleti foglalkozásokat tartunk, ennek tartalmát rendszeresen megosztjuk a szülőkkel.
Mi a tutori beszélgetés tartalma?
A tutori találkozó egy lehetőség, egy eszköz, hogy a szülőkkel minél jobban támogassuk egymás igyekezetét, hogy a kisgyermeket minél jobban megértsük, segítsük, neveljük. A gyermekek fejlődését az óvodában nyomon követjük, az óvodai életben részt vevő szakemberek folyamatosan egyeztetnek egymással, s az észrevételeinket, meglátásainkat egyeztetjük a szülőkkel. A szülőkkel beszélgetve egyre jobb képet kapunk a kisgyermekről, s ez nagy segítség az óvodai nevelésben.
Mit lehet tudni az óvodapedagógusokról?
Az Óvodában nevelő óvónők magasan és folyamatosan képzett, nyitott és hiteles személyek.
Csoportonként két óvónő neveli az óvodásokat. Óvónőink kiválasztásánál az az emberi kvalitásokat, az emberi kapcsolatok iránti nyitottságot, a hivatástudatot és a személyes fejlődés iránti elkötelezettséget, a jó együttműködő készséget vesszük elsősorban figyelembe.
Meddig maradnak az óvodapedagógusok 1-1 csoporttal?
Egy-egy óvodai csoportot ugyanaz az óvodapedagógus páros kísér végig óvodakezdéstől iskolakezdésig. Amennyiben 6 éves korban iskolakezdési halasztásra kerül sor, akkor az óvodában maradó nagycsoportos gyermekek létszám függvényében maradnak a saját óvodapedagógusukkal vagy csatlakoznak az életkorban legközelebb álló (középső) csoporthoz.
Mennyire elvárás az óvodakezdéshez a szobatisztaság?
Az óvodánkban a szobatisztaság nem elvárás, pelenkás gyermekeket is fogadunk, a picik részére külön pelenkázóasztalunk is van. A pelenkáról való leszoktatást a szülőkkel egyeztetve kezdjük és a folyamatot lépésről lépésre velük egyeztetve folytatjuk. A mosdóhasználatnál tapintatosan járunk el, minden gyermek intimitás iránti igényét tiszteletben tartjuk és a higiéniai folyamatokban segítjük őket.
Logopédiai szűrés és fejlesztés történik-e az Óvodában?
Kátai Réka logopédusunk heti két alkalommal foglalkozik a gyermekekkel, logopédiai szűrővizsgálatokat és terápiát is végez.
Az egyéni vagy mikrocsoportos fejlesztések a logopédiai foglalkoztatóban zajlanak.
A nagycsoportosok számára a részképességek vizsgálata, fejlesztése elengedhetetlen, ez az óvónőkkel összehangoltan történik.
Az iskolába készülő gyermekek számára iskolaelőkészítő foglalkozásokat tart, amelyben az egyes részképességek fejlesztése történik.
Mennyire rugalmas az óvoda nyitvatartási ideje?
Az óvoda 07.30-17.00 óra között tart nyitva.
Az Óvoda napi programja viszonylag kötött és feszes; a gyermekek óvodai életbe való bekapcsolódását nagyban segíti, ha az egyes foglalkozásokon teljes mértékben jelen tud lenni, a reggeli érkezéssel támogatjuk a gyermek zökkenőmentes ráhangolódását az óvodai életre.
Mit lehet tudni az óvodáról, épületéről és a környékről?
A XI.. kerületben Sashegy déli lábánál, családi házas, illetve társasházas övezetben egy 2000-ben épült villát alakítottunk át óvodaépületnek. A környék csendes, az átmenő forgalom minimális, az óvoda épülete előtt jól lehet parkolni.
Az épületben három 45 négyzetméteres csoportszoba, egy-egy ugyanekkora méretű tornaterem, valamint előadóterem szolgálja a gyermekek tevékenységét, a pedagógiai munkát..
Az Óvoda 50 gyermek óvodai nevelését tudja ellátni.
Az Óvoda dísz- és gyümölcsfákkal körülhatárolt kertjében hangulatos játszóteret alakítottunk ki, amely lehetőséget kínál a mozgásra, a csoportos játékra és egyéb szabadtéri tevékenységek megszervezésére is (veteményeskert, madáretetés, étkezés a szabad levegőn, stb.).
Milyen módon történik az angol nyelv oktatása?
Óvodánkban heti egy alkalommal tartunk a gyermekeknek angol nyelvi foglalkozást.
A nyelvi készség fejlesztését (ritmus, dallam) nagyon fontosnak tartjuk, ugyanúgy, ahogy a játékos foglalkozások keretében más kultúrákkal való ismerkedést. Az angol nyelvű foglalkozásokon a felnőtt személye a mérvadó, hogy rá is érvényesek legyenek a személyes példamutatásra, hitelességre vonatkozó követelményeink.
Van-e úszás-foglalkozás az Óvodában?
A gyermekeket középső csoporttól, ill. 4 éves kor felett hetente visszük úszni egy közeli uszodába, az úszásoktatás a www.turbouszosuli.hu szervezésében történik, az uszoda rövid sétával megközelíthető.
Alszanak-e a gyermekek délután az Óvodában?
Igen, minden gyermeknek megadatik a lehetőség az ebéd utáni alvásra vagy csendes pihenésre.
Arra vezetjük a gyermekeket, hogy mások alvásidejét tiszteletben tartsák akkor is, ha nekik már kevesebb az alvásigényük.
Milyen ételt kapnak, hányszor a gyermekek az Óvodában, és az honnan származik?
A gyermekeknek napi 4 alkalommal biztosítunk étkezési lehetőséget, reggeli, gyümölcs (tízórai), ebéd és uzsonna formájában.
Az ételszállító konyha gyermekétkeztetésre is szakosodott, ahol dietetikus állítja össze az óvodás gyermekek táplálékszükséglete alapján a menüt, amely az óvoda honlapján is megtekinthető a Dokumentumok menüpont alatt.
Ételallergiás gyermekek étkeztetése megoldható-e az Óvodában?
Az ételallergiának nagyon sok formája és intenzitása van, ezért az Óvoda az ilyen ellátást nem tudja felvállalni.
Intézményünk arra kéri a szülőket, hogy ételallergiás gyermekeik számára ők biztosítsák a napi ételeket, amelyeket óvónőink tapintatosan, meggyőzően, a gyermekre való különös odafigyeléssel tálalnak fel.
Tánc, magyar hagyományok ápolása, népi tánc, megjelennek-e az intézmény életében?
A magyar hagyományokkal való foglalkozás a nevelési program része, a gyermekeknek heti egy alkalommal néptánc foglalkozást biztosítunk az Így tedd rá! módszer elemeit beemelve a foglalkozásokba, az Így tedd rá! program elemei a mindennapok része, hiszen több munkatársunk képzi magát ezen a területen.
Fogad-e el a Fenntartó, az Együtt a Szülőkkel a Családokért Közhasznú Alapítvány adományokat?
Az Alapítvány saját tevékenységének, azaz az általa fenntartott és működtetett Óvoda működésének állandó javítása érdekében adományok megszerzésére törekszik minden célszerű forrásból.
Ha további kérdése van, kérjük, tegye fel.
Az info@sashegyovoda.hu címen szívesen válaszolunk minden felmerülő kérdésre.