Tudatosítottuk-e vajon gyerekként mindannyian, milyen szerencsések vagyunk vagy voltunk, ha megtapasztalhattuk a nagyszüleink szerető közelségét? Bár a szebb kor képviselői a gyermekeik helyét nem foglalhatják el, bizonyos életszakaszokban elképzelhető, hogy közelebb kerülnek az unokákhoz, mint a „közbülső” generáció, s ha ez megfelelő keretek között történik,...

A nevelés sokféleképpen megfogalmazható, nagyon sok megközelítés létezik, gyakorlatilag tudományágak épültek fel a különböző, néha egymást igazoló, alkalmasint egymásnak is ellentmondó definíciók mentén. Az egyik, hozzánk közel álló meghatározás Arisztotelésztől származik, s kimondja, hogy nevelni annyit jelent, mint segíteni gyermekeinket abban, hogy növekedjenek az erényekben. Az erények (lat....

A gyermek és a család számára leginkább megfelelő iskola kiválasztásának – amely önmagában kihívás a szülők számára –  egyik kulcskérdése, hogy elérkezett-e annak az ideje, hogy a gyermek óvodából iskolába lépjen. A szülőkre ilyenkor kéretlenül is záporoznak a rokonok és barátok kérdései és tanácsai az...

„A nehéz, olykor kilátástalannak tűnő helyzetekben a bátor ember ellenáll az ártó hatásoknak, elviseli a nehézségeket, és arra törekszik, hogy pozitív hozzáállásával legyőzze az akadályokat és nagy tetteket hajtson végre.” (David Isaacs: Character Building) Az erősség olyan jellembeli készség, amely segít megfelelően értelmezni és helyesen...

„Ha nincs öröm, nyugalom és könnyűség abban, amit teszel, az még nem feltétlenül jelenti, hogy mást kéne tenned. Elegendő lehet csak máshogyan tenni. A “hogyan” mindig fontosabb, mint a mit. Nézd meg, képes vagy-e sokkal több figyelmet szentelni a tevékenységnek, mint az eredménynek.” (Eckhart Tolle)...