Kiscsoport
2.5 – 4 évesek

A kiscsoportban a gyermekek ismerkednek a közösségi élettel és itt tapasztalják meg az óvoda meghitt légkörét. A csoportéletbe való bekapcsolódás menete, tempója családonként változhat, (lásd Blog cikkünket).  A sok-sok játék, mozgás, éneklés, alkotás közben a kisgyermek barátkozik a környezettel, a szokásokkal, a kis társaival, a társas lét szabályaival. S ha éppen arra vágyik, akkor odabújik az óvó nénihez, dadushoz.

Középső csoport
4-5 évesek

A középső csoport tagjai egyre önállóbbak, nagyon érdekes és izgalmas feladatokkal tudjuk őket megbízni, figyelnek társaikra, erősödnek a baráti kötelékek, gazdagodik a szerepjátékok tárháza. A gyerekekkel sokat bábozunk, dramatizálunk, kézműveskedünk. A sportban is jobban figyelnek egymásra, így a tornaórákon is sokat játszunk, mókázunk, nevetünk!

Nagycsoport
5-7 évesek

A nagyoknál komoly „munka” folyik, velük tudunk sütni-főzni, ápoljuk az óvoda konyhakertjét, kirándulunk, kísérletezünk, s nagyon érdekes témákról beszélgetünk. A nagycsoportba járó gyermekek iskolába készülnek, s az iskolai előkészítésben nagyon nagy segítséget nyújtanak a logopédiai, zenei, mozgásfejlesztési és egyéb foglalkozások.

Tornaterem

Az óvodában tágas, jól felszerelt tornaterem egészíti ki a mindennapjainkat.

Az állandó örömforrást jelentő mozgás nagyon hangsúlyos szerephez jut. A gyermekek fejlődésére, magatartására, jellemére, közérzetére egyaránt pozitív hatással vannak a jól szervezett és felépített tornaórák.

Logopédus

A logopédiai foglalkoztatót úgy alakítottuk ki, hogy a gyermekekkel folyó munka zavartalan lehessen. A logopédus heti két alkalommal jár az óvodába és a személyes foglalkozások mellett az óvónők munkáját is segíti, valamint nagyon intenzíven bekapcsolódik a gyermekek iskolai előkészítésébe is.

Pszichológus

A pszichológus heti egy délelőttöt tölt az óvodai csoportokban, s megfigyeléseivel elsősorban az az óvónők és a tutorok munkáját támogatja.

Szülői kávézó

Könyvtár, kávézóAz Óvoda tevékenységének nagyon hangsúlyos része a szülőknek nyújtott segítség a gyermekneveléssel kapcsolatos kérdésekben. Ennek egyik fóruma a könyvtár, amely a szülők rendelkezésére áll, valamint a tutori beszélgetések, amelyeknek a célja, hogy összehangoljuk a kisgyermek nevelésével kapcsolatos elképzeléseinket, ismereteinket, elhatározásainkat.

A kert

A legtöbb szabad játék a kertben történik, a kert a felfedezések, bogarászások, nagy csapatépítések helyszíne.

Az óvoda konyhakertjében a gyermekekkel együtt ültetett és gondozott paradicsomot, karalábét, retket a gyermekek is örömmel fogyasztják!

Bővebben

Napirend

08:00 – 08:30 Gyermekek fogadása, szabad játék, egyéni fejlesztések
08:30 – 09:00 Reggeli
09:00 – 09:15 Angol nyelv (hetirend alapján)
09:15 – 09:45 Fejlesztő tevékenység (hetirend alapján)
09:45 – 10:15 Az aktuális projekt feldolgozása a tevékenységközpontokban
10:15 – 10:45 Beszélgetőkör, majd gyümölcsfogyasztás
10:45 – 11:45 Játék a szabadban
11:45 – 12:00 Tisztálkodás, készülődés az ebédhez
12:00 – 12:45 Ebéd
12:45 – 13:00 Fogmosás, ágyazás, átöltözés
13:00 – 15:00 Csendes pihenő, alvás, csendes foglalkozás, egyéni fejlesztések
15:00 – 15:15 Folyamatos ébredés, uzsonna
15:15 – 16:00 Sport, kézműves foglalkozások, irodalmi tevékenységek
16:00 – 17:00 Délutáni játék a szabadban

Hetirend

 Fejlesztő tevékenység I.  Fejlesztő tevékenység II.
Hétfő  Vizuális nevelés  Néptánc
Kedd  Ének-zenei nevelés  Készségfejlesztő torna
Szerda  Angol nyelv  Úszásoktatás
Csütörtök  Környezetismereti nevelés  Készségfejlesztő torna
Péntek  Irodalmi nevelés  Hitéleti foglalkozás

Játszás a szabadban

Az Óvoda kertjében lehetőség nyílik a csoportos játszásra (homokozó, labdázó tér, rajztábla), a szerepjátszásra (babaház), a mozgásos játszásra (csúszdák, mászókák, libikóka), illetve a munka jellegű tevékenységekre (veteményeskert, madáretető).

Étkezés

Óvodánkban melegítőkonyhát alakítottunk ki. A gyermekek a csoportszobában étkeznek, minden csoportszobában kis konyhasarok teszi lehetővé az otthonias tálalást, majd az edények elmosogatását.

Az étkezés elsősorban társasági esemény, s csak másodlagosan táplálékfelvétel. Nagyon fontosnak tartjuk a gyermekek életében az étkezési kultúra és a táplálkozási szokások helyes formálását.